메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
모표 (계명대학교 일반대학원 건축학과) 이종국 (계명대학교)
저널정보
한국교육녹색환경연구원 교육녹색환경연구 교육녹색환경연구 제12권 제3호
발행연도
2013.12
수록면
1 - 10 (10page)
DOI
http://dx.doi.org/10.7743/kiee.2013.12.3.001

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Due to the population decrease and urbanization process, a new round of rural primary and middle school pattern adjustment has been implemented since 2000. When the teaching quality is improved, a series of problems also occur, including the security of students, increasing burden on farmers, especially, abundant vacant schools have been produced due to the integration of schools. These schools have a great significance for the developing China. However, due to the problems in land ownership and property right of schools, the re-application rate of these vacant schools is quite low, and then how to improve the usage rate of vacant schools by combining with the new rural construction and urbanization has been the significant problem in the current study. In this paper, the causes, processes, results achieved and existing problems of primary and middle schools, as well as the amount of vacant schools have been explored in details, and then the current situation and existing problems have been discussed, hoping to provide certain reference for the government and researchers.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (15)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0