메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정민정 (삼육대학교) 김유진 (경기과학기술대학교)
저널정보
대한아동복지학회 아동복지연구 아동복지연구 제14권 제2호
발행연도
2016.12
수록면
1 - 17 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study looked into the effects of a tea ceremony education program on children’s pro-social behavior. The subjects were 6 five-year-old children from Daycare Center A and 6 five-year-old children from Daycare Center B, both located in Y-si. As a tool for measuring the children’s pro-social behavior, we used Mcginnis and Golestein’s(1990) Skill Situation Measure as modified for Korea(Lee Won-young et al., 1993; Lee Jong-hyang, 2007). We conducted an independent sample t-test of the average of the group’s pre-test and post-test scores using SPSS Statistics 20.0. As a result of the children’s pro-social behavior test, it was found that the experimental group, for which this study implemented the tea ceremony education program, showed significant improvement in pro-social behavior. Looking into the pro-social behavior according to its sub-factors, the children’s ability to control their personal emotions, form relationships with others, and adapt themselves to their daycare center were all found to have improved.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (35)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0