메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
허진 (경기대학교) 김선미 (경기대학교)
저널정보
서강대학교 언어정보연구소 언어와 정보사회 언어와 정보 사회 제22권
발행연도
2014.7
수록면
107 - 138 (32page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This article explores the French learning strategies models of students who take an introductory course in French. To understand much better the their characteristics, we use Enneagram personality types and compare two models : collective learning model conducted in the first semester of 2013 and individual learning model in the second. We find that it’s possible to constitute an ideal group with two enneatypes 2 and 7 who are learning French through the groups activities. The group composed exclusively of enneatypes 4, 5 and 9, their activity showed significantly a depressing state. On the other hand, in the individual learning model, it was effective for enneatypes 4 and 5 in particular: they did a positive interplay with their teacher and accomplished excellent achievements, while not representing the prominence in collective learning model. When viewed, through these learning strategies models appropriate to the Enneagrampersonality types, we can clearly see that it exists.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0