메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국기독교교육정보학회 기독교교육정보 기독교교육정보 제76집
발행연도
2023.3
수록면
131 - 165 (35page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Education is a powerful tool of socialization process to perpetuate the values of an individual or a society. An ideology to maintain the social structure with gender inequality is established as social convention by formal and informal educational activities. Today, Korean church should reform herself to realize gender equality, which is the important move not only for her renewal and revival but also the enhancement of the value of gender equality in Korean society. To make it come true, educational practice for the seminary students is essential which encourage them to recognize the value of gender equality. The purpose of this study is to present a practical teaching method to the seminary curriculum for the establishment of the value of gender equality of the seminary students. In a concrete way, this study illustrates a lesson plan model to have practical use in a teaching-learning process with the purpose of gender equality education through the application of the teaching method of Thomas H. Groome’s shared Christian praxis. There is an expectation that this study will be utilized as a practical educational method for the paradigm shift of the value of gender equality and contribute to the renewal of Korean church as well as the development of gender equality recognition in Korean society.

목차

I. 들어가는 말
Ⅱ. 한국 기독교회와 양성평등 인식 수립의 필요성
Ⅲ. 양성평등 인식 수립을 위한 교육의 철학적 기초
Ⅳ. 양성평등 인식 교육을 위한 교육적 방법론으로서의 ‘나눔의 프락시스’
V. 양성평등 인식 교육을 위한 교수-학습 과정의 실례: 나눔의 프락시스 적용
Ⅵ. 나가는 말
참고문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0