메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
이재용 (현대자동차) 김평순 (현대자동차) 서지희 (현대자동차) 김한진 (현대자동차) 박지혜 (현대자동차) 장지훈 (현대자동차) 곽재원 (한국과학기술연구원) 김윤도 (한국과학기술연구원) 정향수 (한국과학기술연구원) 김용민 (한국과학기술연구원)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2023 한국자동차공학회 춘계학술대회
발행연도
2023.5
수록면
1,309 - 1,316 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In resent automobile industry, the research for increasing hydrogen storage density, compared to the compressed hydrogen method, is being conducted for stable hydrogen storage and improvement of mileage in various on-board systems including fuel cell electric vehicles (FCEVs). Sodium Borohydride (NaBH4, SBH) is a solid-state hydrogen storage material which is possible to generate hydrogen instantly by adding water and acid catalysts. SBH is possible to store hydrogen stably at room temperature and ambient pressure. (10.8 wt.%, theoretically) In this study, we investigated the reaction conditions for increasing the amount of hydrogen extraction. Based on this result, we designed a reactor system that can control heat and pressure during the dehydrogenation reaction to secure driving a 20 kW fuel cell. Through this study, we present the possibility of the on-board hydrogen storage system with a higher hydrogen storage density and power.

목차

Abstract
1. 서론
2. 본론
3. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0