메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
황인경 (서울대) 이병민 (서울대학교)
저널정보
서울대학교 교육종합연구원 The SNU Journal of Education Research The SNU Journal of Education Research Vol.32 No.2
발행연도
2023.6
수록면
33 - 53 (21page)
DOI
10.54346/sjer.2023.32.2.33

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The present investigation endeavors to assess the L2 oral reading fluency and comprehension abilities of Korean EFL middle school students in the context of the Korean national curriculum. Sixty-one eighth-grade students participated in the study, which involved oral reading and comprehension tests using second-year middle school English materials. Informal reading assessments were also conducted to evaluate the students' English word reading accuracy, automaticity, and prosody, and L2 oral reading fluency was determined from these measures. The results showed that only 30% of the students were capable of reading independently, while the remaining students encountered difficulties. A significant correlation was found between L2 oral reading fluency and L2 reading comprehension. The findings of this study provide valuable contributions to the field of Korean English education and hold implications for both L2 reading instruction and research.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0