메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
지선우 (중앙대학교) 이종근 (중앙대학교)
저널정보
한국사진학회 AURA AURA 제50호
발행연도
2023.2
수록면
24 - 39 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Movie poster, which have been a part of the history of film, play a significant role in advertising movies. In recent times, movie posters have also become a collectible objects and media provokes collectors to bring them back to the theater again, especially ever since the Covid-19 pandemic broke. Given this, it is increasingly important that the re-released and special format movie posters need to have a more appealing image to arouse the desire of collectors and even those interested in the movie. In this article, newly released and re-released movie posters a type of commercial -advertising photography are first analyzed based on semiotics theory to understand what features are important in making movie posters that can evoke the desire to collect. Based on the analysis, it is concluded that using an objet is an effective way to convey the content of movie and create a more tempting image. Therefore, a sample image of re-released movie poster that uses an objet is produced based on the analysis.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0