메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김중하 (서울시립대학교 일반대학원 법학과) 기태균 (한국교통안전공단 첨단자동차검사연구센터) 김현준 (한국교통안전공단 첨단자동차검사연구센터) 여운석 (한국교통안전공단)
저널정보
대한설비관리학회 대한설비관리학회지 대한설비관리학회지 제28권 제2호
발행연도
2023.6
수록면
3 - 11 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Since the emergence of connected cars capable of communicating with external environments, software updates for vehicles using wireless communication methods have been spreading not globally but locally. In addition, as the proportion of electronic control devices and software in a vehicle increases, the range of vehicle software updates that can be controlled is also expanding. Accordingly, UN Regulation No.156, a guideline for the approval of the vehicle's software update and software update management system, was prepared by the UN European Economic Council WP.29 in June 2020. In Korea, the government, MOLIT is also planning to legislate regulations to create a safe vehicle software update environment. In this paper we analyzed the current status of legislation in Europe and Japan corresponding to UNECE Regulation No.156 which is based on the type-approval system. And we tried to propose a motor vehicle software management system which not only includes key concept of UNECE international standards but also harmonizes the Korean self-certification system.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0