지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
등록된 정보가 없습니다.
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
멀티채널 환경에서 정보탐색채널과 구매채널의 불일치 현상에 관한 연구: 쇼루밍 현상을 중심으로
유통과학연구
2015 .01
멀티채널 환경에서 소비자의 쇼루밍 행동에 관한 탐색적 연구
인터넷전자상거래연구
2018 .02
Consumers’ Pseudo-Showrooming and Possession in Multi-Channel Retailing Context
인터넷전자상거래연구
2018 .10
Luxury product and brand purchasing behavior: A conceptual perspective
Journal of Global Scholars of Marketing Science(마케팅과학연구)
2023 .06
The Linkages Among Cross-channel Integration Capability, Showrooming, Webrooming, And Customer Value: An Empirical Study
유통과학연구
2023 .01
Showrooming behavior on multi-channel: comparative study of consumer"s showrooming experience
e-비즈니스연구
2023 .12
중국 소비자의 유교적 가치가 명품 구매의도에 미치는 영향: 물질주의의 조절효과를 중심으로
무역연구
2017 .01
“I like to buy pre-owned luxury fashion products”: Understanding online second-hand luxury fashion shopping motivations and perceived value of young adult consumers
Journal of Global Fashion Marketing
2023 .06
패션관련 사치품에 대한 태도 및 구매의도에 관한 연구: 30대 중국여성의 해외관광 경험자를 대상으로
관광레저연구
2020 .05
Transforming luxury: Global luxury brand executives’ perceptions during COVID
Journal of Global Fashion Marketing
2023 .01
Consumer Value and Social Media Usage on Luxury Product for Vietnamese Consumers
ASIA MARKETING JOURNAL
2018 .01
Impacts of U.S. affluent consumers’ luxury goods consumption beliefs on repeat purchases of luxury goods: Generational and gender comparison analyses
Journal of Global Fashion Marketing
2015 .06
Pride versus Face: What Motivates Asian Consumers’ Luxury Purchase?
Academy of Asian Business Review
2018 .01
Do luxury brands have to trade off for sustainability?
Journal of Global Fashion Marketing
2024 .09
Faithful and luxurious: Mediating halal with luxury through self-congruity
Journal of Global Fashion Marketing
2024 .09
골프용품 소비자의 명품가치가 준거집단 영향력 및 명품구매의도에 미치는 영향
관광레저연구
2015 .11
Gen Z consumers’ intention to adopt online collaborative consumption of second-hand luxury fashion goods
Journal of Global Fashion Marketing
2024 .09
명품관광에 대한 지각된 가치가 브랜드 태도 및 행동의도에 미치는 영향
MICE관광연구
2017 .01
멀티채널 통합이 기업내 고착을 통해 프리라이딩 쇼루밍에 미치는 영향
유통경영학회지
2018 .10
Leveraging visual cues and pricing strategies: An empirical investigation of the pre-owned luxury market
Journal of Global Fashion Marketing
2024 .03
0