메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정혜윤 (서울대학교)
저널정보
한국서양음악학회 서양음악학 서양음악학 제12권 제1호
발행연도
2009.1
수록면
79 - 108 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This essay investigates the essence of listeners’ musical experience and understanding through critical readings of Fred Everett Maus’s analysis of Beethoven’s String Quartet Op. 95 in his "Music as Drama" and Edward T. Cone’s analysis of Schubert’s Moments musicaux Op. 94, no. 4 in his "Schubert’s Promissory Note: An Exercise in Musical Hermeneutics." From the anthropomorphism and the fusion of technical vocabulary and dramatic description of music prevalent in both analyses, this essay ultimately claims that listeners’ psychological involvement and imaginings play an essential role in the understanding of music under discussion. Meanwhile, it also shows that the traditional dichotomy between formalist and hermeneutic approach to music does not work in the experience of music examined in this essay

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (22)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0