메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이준석 (전남대학교) 정원식 (전남대학교)
저널정보
한국멀티미디어학회 멀티미디어학회논문지 멀티미디어학회논문지 제27권 제1호
발행연도
2024.01
수록면
112 - 125 (14page)
DOI
10.9717/kmms.2024.27.1.112

이용수

DBpia Top 10%동일한 주제분류 기준으로
최근 2년간 이용수 순으로 정렬했을 때
해당 논문이 위치하는 상위 비율을 의미합니다.
표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The need for accurate understanding and research on related fields is growing in order to foster and protect the game industry, which has emerged as a key industry, and to establish alternatives to various serious side effects caused by overindulgence. China’s recent game regulation situation demands the importance of such research. To this end, it is necessary to systematically study the game components factors and game fun factors that affect game planning and also analyze the influence of the analyzed factors on overindulgence. AHP was used to extract each factor and determine its importance. Based on this, the influence was derived by analyzing the difference in the importance of each components and fun factor for game overindulgence users and underindulgence users. By analyzing the components and fun factors according to the degree of indulgence, it is believed that it will contribute to the design direction and strategy in game planning.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 관련 연구 고찰
3. 연구 모델 및 분석
4. 결론
REFERENCE

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-24-02-089349882