메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
조홍식 (단국대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제33권 제2호 (인문사회과학 편)
발행연도
2024.4
수록면
397 - 411 (15page)
DOI
10.35159/kjss.2024.4.33.2.397

이용수

DBpia Top 5%동일한 주제분류 기준으로
최근 2년간 이용수 순으로 정렬했을 때
해당 논문이 위치하는 상위 비율을 의미합니다.
표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate how much impact the feedback environment of PE classes has on students" classroom engagement and creative performance. For this purpose, the investigator set middle and high school students in Gyeonggi Province as the population and selected 328 through convenience sampling. Collected data was put to the multiple regression analysis with the SPSS Win Ver 23.0 statistical program. The results were as follows: first, the feedback environment of PE classes had statistically significant effects on students" classroom engagement, but the feedback acceptance environment, a subfactor of the feedback environment, had no effects on their agentic engagement. secondly, students" classroom engagement had statistically significant effects on their creative performance in PE classes, but emotional engagement under classroom engagement had no effects on it. and finally, the feedback environment of PE classes had statistically significant influences on students" creative performance.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0