메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
김예건 (충북대)
저널정보
대한건축학회 대한건축학회 학술발표대회 논문집 대한건축학회 2024년도 춘계학술발표대회논문집 제44권 제1호(통권 제81집)
발행연도
2024.4
수록면
542 - 545 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
the purpose of this study was to derive space planning elements and space models for each key element of the Green Smart Future School project, and to analyze the space models that these factors are linked to the direction of the current education curriculum, the direction of the curriculum, and the considerations in architecture planning. Then, Four curriculum direction keywords were derived through comparative analysis between curriculums: ‘future education environment’, ‘future response capability’, ‘strengthening field autonomy’, and ‘specialized curriculum’ and the connection point with the Green Smart Future School was derived by evaluating the relationship between the space planning elements and space models of this project. Through this process, this research proposed the space models that contain the connection points between the space planning elements and the middle school curriculum and the direction of the curriculum.

목차

Abstract
1. 서론
2. 그린스마트 미래학교 조성사업
3. 중등 교육과정의 변화와 공간 방향성
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0