메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
오경숙 (서강대학교)
저널정보
한국문법교육학회 문법교육 문법 교육 제50권
발행연도
2024.4
수록면
161 - 192 (32page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to explore the status of grammar education for advanced learners of Korean by interviewing teachers in the field. It examines educators' cognition of the grammatical capabilities of advanced learners and their approaches to grammar instruction. Initially, the research defines 'advanced' and 'advanced learners,' setting the stage for a deeper investigation into the current state of grammar education for this group, the required grammatical competencies, and educational direction. The findings underscore the diversity in defining 'advanced learners' across different contexts, the personalized nature of advanced grammar education, and a widespread consensus among teachers on the necessity for learners to integrate and apply grammatical knowledge in communication. The study advocates for a reevaluation of the concept of 'grammar' within Korean language education and emphasizes the need for further research to enhance grammar education practices for advanced learners.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0