메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
안미연 (한경국립대학교)
저널정보
한국영어학학회 영어학연구 영어학연구 제30권 제2호
발행연도
2024.5
수록면
81 - 92 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to explore the effect of articulatory training by examining the acoustic properties of the English vowels produced by Korean learners of English. Focusing on the two high front vowels [i] and [ɪ], we compare the two acoustic properties of the English vowels - both temporal (i.e., durations) and spectral (i.e., F1 and F2) properties - in terms of the following two conditions: (i) trained vs. untrained, (ii) focused vs. unfocused. It was found that, in general, trained speakers played more distinct pronunciation between [i] and [ɪ] compared to untrained speakers, and that the speakers distinguished the two vowels more when they were focused than they were not. It was also found that speakers mostly distinguished the two vowels in terms of (i) duration and (ii) the backness of the vowels, i.e., F2 values, rather than the height of the vowels, i.e., F1. The results suggest that articulatory training might be beneficial for Korean speakers of English to produce English vowels in a more distinguishable way to lead to more successful communication.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0