메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박장원 (경남정보대학교) 황상현 (인제대학교) 공지흔 (부산청년정책연구원)
저널정보
한국멀티미디어학회 멀티미디어학회논문지 멀티미디어학회논문지 제27권 제11호
발행연도
2024.11
수록면
1,371 - 1,378 (8page)
DOI
10.9717/kmms.2024.27.11.1371

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study analyzes the visualization trend of the movement of shots, angles, and cameras, which are the production categories of advertising videos The use status of the most utilized advertisement video screen was studied. SEOUL CREATIVE FESTIVAL, Korea's leading advertising video festival, analyzed the award-winning works in 2023 Close-up was used the most for shots, and eye level angle was used the most for angles. Subsequently, in the case of Movement, Fix was used the most. However, according to the screen utilization analysis according to the number of cuts in each video, the number of cuts is rather higher than when the number of cuts is higher The long shot and the long shot of the shot, the oblique angle of the angle, and the bird's-eye angle, which are screens that are less used when they are small, The rate of use of Jimmy Jip and Flyingcam of movement was high.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 이론적배경
3. 국내 광고 동영상 콘텐츠 화면 분석
4. 결론
REFERENCE

참고문헌 (9)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-091190447