메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
방성민 (한국항공대학교) 신민재 (한국과학기술원) 김태훈 (한국항공대학교) 이창훈 (한국과학기술원) 최형식 (한국항공우주연구원)
저널정보
제어로봇시스템학회 제어로봇시스템학회 논문지 제어로봇시스템학회 논문지 제30권 제12호
발행연도
2024.12
수록면
1,347 - 1,359 (13page)
DOI
10.5302/J.ICROS.2024.24.0233

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper describes a new methodology for determining design parameters based on drag acceleration profile equations used in space shuttles during reentry. The original equations of reentry guidance include many unknown parameters, making trajectory design very complex. Thus, it is necessary to simplify design processes for successful practical implementation. Considering the shapes of feasible entry corridors, design parameters are distinguished from given parameters, and new design parameters are introduced to reduce their overall number. To determine new design parameters, we adopted the sensitivity of predicted ranges to design parameter changes, which can be used to sequentially update parameters, thereby reducing range error. The proposed algorithm is structured to prevent specific design parameters from violating trajectory constraints and deviating from feasible entry corridors. The proposed method could determine the design parameters that can satisfy a feasible entry corridor while minimizing range error. Moreover, numerical simulations were conducted for various target flight ranges to validate the performance of the proposed algorithm.

목차

Abstract
I. 서론
II. 재진입 단계 유도 문제 공식화
III. 구간별 기준 항력 가속도 프로파일 생성
IV. 항력 추종을 위한 유도 명령 생성 방법
V. 수치 시뮬레이션
VI. 결론
REFERENCES

참고문헌 (15)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-091208873