메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
함주연 (조선대학교) 한진영 (중앙대학교) 이정 (한국외국어대학교)
저널정보
한국인터넷전자상거래학회 인터넷전자상거래연구 인터넷전자상거래연구 제24권 제6호
발행연도
2024.12
수록면
71 - 86 (16page)
DOI
10.37272/JIECR.2024.12.24.6.71

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Artificial Intelligence (AI) literacy is increasingly essential as AI technologies continue to shape modern society. This study examines AI literacy using Latent Dirichlet Allocation (LDA) topic modeling on news articles to identify key themes and public perceptions. The analysis highlights significant issues such as the need for AI education, the role of policy in addressing AI-related challenges, and the societal implications of AI technologies. Findings reveal evolving discourse around AI literacy, from conceptual understanding to practical applications in education, industry, and social equity. This research provides valuable insights for developing effective AI literacy programs and policies, promoting informed decision-making, and addressing disparities in AI understanding. The results contribute to advancing AI literacy as a multidisciplinary field with educational, social, and policy implications.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구방법론
Ⅳ. 분석결과
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-092111226