메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
채기웅 오경록 (경희대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제33권 제6호 (인문사회과학 편)
발행연도
2024.12
수록면
425 - 438 (14page)
DOI
10.35159/kjss.2024.12.33.6.425

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study analyzed the trends in early childhood physical education research from 2012 to 2024 and examined the impact of the introduction and revision of the Nuri Curriculum on early childhood physical education research. The subjects of the study were theses registered in the Research Information Sharing Service (RISS) on the topic of early childhood physical education, categorized into the 3-5 years old Nuri Curriculum, the 2015 revised Nuri Curriculum, and the 2019 revised Nuri Curriculum. First, term frequency analysis revealed that from 2012, many studies focused on children's physical development. Second, CONCOR analysis showed that in 2015, play-based programs supporting emotional and social development were emphasized, and after the 2019 revision, research focused on the combination of play and physical activities, as well as the integration of advanced technologies. This study confirmed that early childhood physical education is a vital educational tool supporting physical, emotional, and cognitive development, and it can serve as foundational data to suggest future research directions and practical guidelines.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 연구결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-092124241