메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Boon-Joo Park (Daegu Catholic University) Sungmook Choi (Kyungpook National University)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제111집
발행연도
2024.12
수록면
163 - 182 (20page)
DOI
10.21296/jls.2024.12.111.163

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The current study aims to investigate how EFL learners read English dative alternation structures differently based on their proficiency levels. Eye-movement data on the areas of NP1 (subject), verb, NP2, and NP3 in sentences was analyzed, under fixation counts, regression fixation, and reading time data (first-pass, second-pass, and total reading time). The results showed EFL learners undergo more cognitive efforts in processing for DO than for PD. The NP2 area plays a critical role in dative structure sentence processing. Regarding the proficiency levels, the lower proficient group showed more salient differences between the processing for DO and PD. This study showed a contrast pattern in first-pass reading time from the higher proficiency group.

목차

1. Introduction
2. Theoretical background
3. Method
4. Results and discussion
5. Conclusion
Reference

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-092319320