메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정희영 (국립부경대학교) 이정화 (국립부경대학교)
저널정보
한국생활과학회 한국생활과학회지 한국생활과학회지 제34권 제1호
발행연도
2025.2
수록면
1 - 15 (15page)
DOI
10.5934/kjhe.2025.34.1.1

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this study, we analyzed the current state of informal education programs for preschoolers in science museums and centers, which serve as representative institutions of informal science learning. We identified problems based on statistical results and a review of the promotional materials for these programs and discussed corresponding improvements. Our analysis revealed that a total of 60 science museums and centers conducted informal education programs for preschoolers from January to August 2023, with a total of 583 programs offered. We found several issues with these programs, including a lack of specialized educational programs for preschoolers, an imbalance in the topics covered, a deficiency of linked and in-depth educational experiences, and an overall lack of programs specifically designed for preschoolers. Based on these findings, we discussed and suggested improvements for early childhood science education in science museums and centers.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구 방법
Ⅲ. 연구 결과
Ⅳ. 논의
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-092469067