메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Kim, Myonghee (Sookmyung Women’s University)
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제90집
발행연도
2025.2
수록면
249 - 290 (42page)
DOI
10.21087/nsell.2025.02.90.249

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper explores the academic development of an international TESOL graduate student through the lens of Activity Theory. Despite a significant increase in international student enrollment in Korean higher education institutions, few studies have investigated the trajectories of their academic development and the mediating factors influencing this process. Data for this study were collected through interviews, journals, documents, and observations. The findings illustrate that various elements within the student’s activity system, such as objectives for graduate studies, university regulations and resources, and communities of practice, interacted to shape her academic development, as conceptualized by Activity Theory. Furthermore, this study underscores that the contradictions encountered by the student within her activity system made particularly significant contributions to her growing competence as a TESOL Ph. D. student and novice researcher.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Literature Review
Ⅲ. Research Method
Ⅳ. Results and Discussions
Ⅴ. Conclusion and Implications
Works Cited

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-092467554