메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최지원 엄혜미 (Chung-Ang Univ)
저널정보
한국데이터전략학회 Journal of Information Technology Applications & Management Journal of Information Technology Applications & Management Vol.32 No.1
발행연도
2025.2
수록면
81 - 102 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Digital transformation emphasizes digital literacy as an essential skill for modern individuals and has led to the consumption of digital content through digital platforms. This study examined the impact of digital information literacy, digital content creation literacy, digital communication literacy, and digital problem solving literacy on the intention to use digital content, mediated by digital engagement and self-efficacy. The results of the study revealed that digital information literacy, digital content creation literacy, digital communication literacy, and digital problem solving literacy all influenced digital engagement and self-efficacy, and self-efficacy was found to affect digital engagement. Both digital engagement and self-efficacy influenced the intention to use digital content, and it was confirmed that digital information literacy, digital content creation literacy, digital communication literacy, and digital problem solving literacy impacted the intention to use digital content through a sequential mediation effect of self-efficacy and digital engagement. This study suggests that digital literacy can be an important competency in the field of culture and arts, and based on these results, it is expected that future research utilizing digital literacy will be applied and utilized in various domains.

목차

Abstract
1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구모형과 가설
4. 실증분석
5. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-092462559