메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Yook, Cheong-Min (충남대학교)
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제49집
발행연도
2011.8
수록면
253 - 267 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Yook, Cheong-Min. The Junction of Language and Culture: The Significance of Teaching Culturally Loaded English Words. The New Studies of English Language & Literature 49 (2011): 253-267. This paper highlights the significance of teaching culturally loaded English words that are interpreted differently by people from different cultures. Intended to be a general discussion, the paper explores pedagogical issues related to the acquisition of culturally loaded English words in the EFL context of Korea. It first discusses what culturally loaded words are and why they should receive our attention. It then shows the scarcity of theoretical and empirical research on culturally loaded English words and how to teach them in the EFL context. The paper finally makes several suggestions for teaching culturally loaded English words in the Korean EFL context, including a suggestion to make a list of culturally loaded words and provide relevant cultural information in the textbook.
(Chungnam National University)

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. The Significance of Teaching Culturally Loaded Words
Ⅲ. How to Provide Relevant Information on Culturally Loaded English Words
Ⅳ. Closing Remarks
Works Cited

참고문헌 (1)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-840-000751654