메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Cheong-Min Yook (Georgia State Univ)
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제46집
발행연도
2010.8
수록면
185 - 203 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper examines pragmatic issues addressed in four studies that deal directly with interlanguage pragmatics in the EFL context of Korea. From the examination, the paper finds that four major areas of interlanguage pragmatics have been investigated: pragmalinguistic strategies used to understand English implicatures, explicit versus implicit instruction, culturally-loaded English words as a learning target, and EFL textbooks as a source of (meta)pragmatic information. The study observes that research on interlanguage pragmatics in the EFL context of Korea has a long way to go and many areas to cover. The study concludes with some suggestions for future research. It suggests, among others, that, considering the reality that the use of English is dominated by nonnative speakers, who actually outnumber native speakers by 4:1, research should aim at helping Korean EFL learners understand native English speakers’ pragmatic usage and intentions, but not necessarily expecting them to behave likewise.

목차

Ⅰ. INTRODUCTION
Ⅱ. STUDIES ON PRAGMATICS IN THE EFL CONTEXT OF KOREA
Ⅲ. CLOSING REMARKS
Works Cited

참고문헌 (28)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-840-002739881