메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Dong Hyun Ahn (Seoul Theological University)
저널정보
한국기독교교육정보학회 Journal of Christian Education & Information Technology Journal of Christian Education & Information Technology Vol.27
발행연도
2015.4
수록면
67 - 88 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This article studies the responses of students who read The Lion, the Witch and the Wardrobe to see how they differ from reading the Christian message in the Bible. This study employs qualitative methods to understand readers’ literary experiences, reflections on faith, realizations and resolutions. Response journals, interviews, and surveys were used to collect the data. The findings revealed that a literary work can turn difficult creeds into interesting stories that are easier to understand. It is also easier to empathize with the characters in literary works than with those of the Bible. As a result, fictional works can allow readers to compare their own experiences with the creeds and help them make new resolutions. Literary works and the Bible have a complementary relationship in Christian education. Christian educators should make the most use out of literary works as an important means to help students discover the Christian truth.

목차

ABSTRACT
Introduction
Theories of Response to Literature
Research Methods
The Text: The Lion, the Witch and the Wardrobe
Findings
Conclusion and Discussion
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-235-001586096