메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국국제미술교육학회 미술과 교육 미술과 교육 제11집 제1호
발행연도
2010.6
수록면
51 - 67 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Within the context of further professional development art teachers and educators often reflect on their pedagogy through discursive and written modes of analysis and research. However, in recent years there has been a turn to visual practice as research and this paper maps how four MA students and one doctoral student engage with its possibilities. Rather than conceiving artistic practice as an alternative to their pedagogic situation, each of them finds a way to re-engage more fully with practice so as to understand this situation more fully; in this way they are able to transform both their artistic and their pedagogic practice simultaneously. The first MA student finds a way to enter art teaching by re-imagining the pedagogy of her childhood in domestic settings; the second reinvigorates his teaching with reference to artistic practices developed within a friendship; the third crosses disciplinary subject boundaries to transform the outcomes of school art; the fourth, investigates pedagogic power relations through performative strategies while the doctoral student attempts to dissolve the boundaries that make art and art education distinct categories.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (32)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-607-000948232