메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국사회과교육연구학회 사회과교육 사회과교육 제43권 1호
발행연도
2004.3
수록면
5 - 33 (29page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The main test was implemented on 25th of November 2002. Approximately 1% of students among the entire population of the Grades 6, 9, and 10 were randomly selected. The finally sampled examinees were 18,795 students in total, including 6,850 in Grade 6, 6,125 in Grade 9, and 6,020 in Grade 10. The results were graded in 4 levels, Advanced, proficient, basic, and below-basic. And the final result of full analysis of the NAEA 2002 in Social Studies is as follows:
For the sixth grade Social Studies student achievement, the average was 70.06 with standard deviation 16.49. In terms of the assessment category, students showed their best in the value/attitude category, followed by knowledge.
understanding, problem-solving, and communication. participation categories. The average is higher in female students than male students, also higher in the students living in small and medium size cities (average 71.42) than in metropolitan areas (average 69.80) and rural areas (68.93). The breakdown of sixth grade students achievement result is: advanced level 25.4%, proficient level 55.5%, basic level 17.4%, and below-basic level 1.7%.
For the ninth grade Social Studies student achievement, the average was 50.48 with standard deviation 21.28. In terms of the assessment category, students

목차

≪내용 요약≫

Ⅰ.서론

Ⅱ.연구 대상 및 방법

Ⅲ.초등학교 분석 결과

Ⅳ.중학교 분석 결과

Ⅴ.고등학교 분석 결과

Ⅵ.해석 및 결론

[참고 문헌]

[Abstract]

참고문헌 (14)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-374-013981002