메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The output torque of an automobile engine has been measured currently by connecting the engine to an engine dynamometer. But, there is a little interference to measure the output torque while a vehicle is driven due to some restraints.
This paper deals with real time measurement of output torque of a vehicle with manual transmission by developing a sensor which can estimate the output torque during driving.
The output torque changes according to the road condition and the engine load as driver's desires change. In this process, the fluctuation of the output torque changes the compression force of the damping spring of the clutch, conclusively, the phase angle is generated between the input part and the output part of the clutch according to the fluctuation of the engine load, when the power is transferred from the engine to the transmission. By measuring this phase angle, the real time output torque of the automobile engine can be measured.

목차

ABSTRACT

1. 서론

2. 실시간 토크 측정의 원리 및 구조

3. 토크 측정시스템의 구현

4. 실험장치 구성

5. 실시간 엔진토크의 해석

6. 결론

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-014002924