메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국자동차공학회 오토저널 자동차공학회지 제13권 제5호
발행연도
1991.10
수록면
51 - 64 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this paper, an attempt is made to analyze the impulsive stress directly underneath the concentrated impact point for a supported square plate by using the three-dimensional dynamic theory of elasticity and the potential theory of displacement (stress function) on the supposition that the load, F_0 sin ωt, acted on the central part of it.
The results obtained from this study are as follows:
1. The impulsive stresses cannot be analyzed directly underneath the acting point of concen­rated impact load in privious theories, but can be analyzed by using the three-dimensional
dynamic theory of elasticity and the potential theory of displacement.
2. Theorically, with increasing the pulse width of applied load, it was possible to clarify that
the amount of stress in the point of concentrated impact load was increased and that of stress per unit impulse was decreased.
3. The numerical inversion of laplace transformation by the use of the F.F.T algorithm con­tributes the reduction of C.P.U time and the improvement of the accuracy of results.
4. In this paper recommended, it is found that the approximate equation of impact load func­tion P (τ)=Aτ exp(ㆍBτ), and P (τ)=O.85A exp (-Bτ) sinCτ could actually apply to all impact problem. In compared with the experimental results, the propriety of the analyti­cal method is reasonable.

목차

ABSTRACT

1.서론

2.충격응력해석

3.수치해석

4.수치계산결과 및 고찰

5.이론해석결과의 타당성 검토

6.결론

후기

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-014032837