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한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘 추계 학술대회 논문집 한국자동차공학회 1995년 추계학술대회논문집 1호
발행연도
1995.11
수록면
377 - 383 (7page)

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In recent years, the problems of noise and vibration are critical issues in order to reduce the weight of internal combustion engine components It is found that the bending, torsional and lateral vibration of crankshaft are the main causes of engine noise and vibration problems. Therefore it is necessary to identify the vibration behavior of crankshaft. In this paper, the vibration analysis of hollow crankshaft was carried out. The torsional vibration characteristics of hollow crankshaft were analyzed and compared with those of same size solid crankshaft in respect of equivalent mass. and stiffness by using [- DEAS. The natural frequencies and mode shapes of both crankshafts are measured by impact hammer test using LMS CADA-X system.

목차

Abstract

1.서론

2.크랭크측 계의 동력학적 해석

3.크랭크측의 관성 모우멘트 해석 및 측정

4.크랭크측의 비틀림 강성 계수 해석

5.둥가 자유도계를 이용한 비틀림 자유 진동 해석

6.충격 햄머를 이용한 크랭크측의 모우드 측정 실험

7.결론

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