메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Natural gas is considered to be an alternative fuel for passenger car, truck transportation and stationary engines that can provide both good environmental effect and energy security. However, as the composition of fuel natural gas varies with the location, climate and other factor, such changes in fuel properties affect emission characteristics and performance of CNG engine. The purpose of this study is to investigate the effect of differences in fuel composition on raw hydrocarbon emission characteristics.
Using methane 100 % and five types of natural gas fuels which were selected in consideration of Wobbe index(WI) and maximum combustion potential(MCP), each experimental was made on the condition of engine emission test. The speciated Hydrocarbon emission is analyzed by using gas chromatography.
The results showed that the total hydrocarbon(THC) is decreased with an increasing WI and MCP on the two engine test condition. As the fraction of non-methane hydrocarbon (NMHC) in fuel, especially ethane, is increased, engine-out NMHC emission is increased. This results showed on equivalent CH₄ ozone reactivity.

목차

ABSTRACT

1.서론

2.실험 장치

3.실험 방법

4.실험결과

5.결론

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-014119571