메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
대한기계학회 대한기계학회 춘추학술대회 대한기계학회 2003년 춘계학술대회논문집
발행연도
2003.4
수록면
1,730 - 1,735 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The plume-induced shock wave is a complex phenomenon, consisting of plume-induced boundary layer separation,
separated shear layer, multiple shock waves, and their interactions. The knowledge base of plume interference effect on
powered missiles and flight vehicles is not yet adequate to get an overall insight of the flow physics. Computational
studies are performed to better understand the flow physics of the plume-induced shock and separation particularly at high
plume to exit pressure ratio. Test model configurations are a simplified missile model and two rounded and porous
afterbodies to simulate moderately and highly underexpanded exhaust plumes at the transonic/supersonic speeds. The
result shows that the rounded afterbody and porous wall attached at the missile base can alleviate the plume-induced
shock wave phenomenon, and improve the control of the missile body.

목차

Abstract

1. Introduction

2. Model Configuration

3. Numerical Simulations

4. Results and Discussion

5. Conclusions

References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-550-014204860