메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국기독교교육정보학회 기독교교육정보 기독교교육정보 제2집
발행연도
2001.4
수록면
107 - 131 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Educational technology, one held of education dealing with the problem of the theories and practices in educations, has been formed and expanded, along academical progress. Recent developments of educational technologies in the knowledge-based information society have introduced a new element in the form of rapid communication. The concerns and expectations about the field of educational technology for educational improvement has been growing up due to recent development of information technology, and its affects on human life and on educational practices. In the meanwhile, educational technology has Yield both positive and negative results and impacts on education. The purpose of this paper is to explore the potentials and problems of inter-relations between educational technology and christian education First, I examine the existing conceptions and inquireing fields of educational technology. Secondly, reviewing the role of instructional media as interacting for teaching and learning. In order to purpose the possibilities for multimedia and inter creating utilization in the process of teaching and learning, the characteristics and functions of multimedia and intercreating were considered. Thirdly, some Implications are discussed for the future inquiring christian education is view of inter-relations between educational technology and christian education.

목차

Ⅰ. 서언

Ⅱ. 교육공학의 이론적 배경

Ⅲ. 컴퓨터, 첨단정보 통신매체 그리고 방송의 통합

Ⅳ. 기독교 교육에의 적용

Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-235-014422131