메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
강은주 오덕성
저널정보
대한건축학회 대한건축학회 논문집 - 계획계 대한건축학회논문집 - 계획계 제20권 제12호
발행연도
2004.12
수록면
31 - 42 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Currently improvements have been made in the education environment of the Korean school system In terms of facilities and construction This has inevitably produced sharp increases In the use of energy Schools must now concentrate on diminishing the amount of energy used in the whole operation of their buildings by comparing the use and dissolution rates of general schools Eco-school plans must now consider how to ease the energy demand on the environment
This paper analyzes a case-study of eco-school planning and focuses on an environmentally friendly plan balancing the needs of technique, character and practical energy usage In Korea, the potential for eco-schools has been introduced with wide approval so now the next phase of implementation must be prepared
Consequently this study investigates the literature and questions posed in previous studies of environmental education approaches while analyzing the environmental Impact on our schools The demands on teachers and students are an important factor, and this is compared with current trends and planning techniques of energy consumption Concrete and substantial energy planning are the keynote goals of energy planning for which our country must condition itself

목차

Abstract

1. 서론

2. 에코스쿨(Eco-school)의 이론적 고찰

3. 분석의 틀

4. 학교의 환경 실태분석 및 요구도 분석

5. 분석의 종합

6. 결론

참고 문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-540-014420519