메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
한국경영과학회 한국경영과학회 학술대회논문집 한국경영과학회 2002년 추계학술대회논문집
발행연도
2002.10
수록면
21 - 24 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Internet website is widely used as strategic mean for making profits as well as corporate advertisement. Therefore, uplifting the efficiency of the website becomes necessary to evaluate Especially companies construct the web sites for different purposes, so applying the universal web design model is inefficient Therefore, we have on going research to create a website evaluation model according to its construction purpose. However, existing research about evaluation model only presents problems of each evaluation standard or mutual relation. We are not able to find the solution at this point. Therefore, in this research, we set the evaluation standards and items in order to evaluate the website most efficiently The relationship between evaluation items will be redefined as wen as comparing the website to find the effect it has on construction purpose and items according to its purpose of the website.

목차

Abstract

1. 서론

2. 문헌연구

3. 인터넷 기업의 웹사이트 평가기준과 항목

4. 퍼지구조모델링법

5. 웹사이트 평가항목의 상호관련성 분석

6. 결론

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-325-014484576