메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국기독교교육정보학회 기독교교육정보 기독교교육정보 제11집
발행연도
2005.8
수록면
63 - 89 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to research a theological for a Church teacher's calling. This study's research methods was kept pace literature study. As background for this study, a biblical and a theological a Church teacher's office of teacher calling were reviewed and a teacher's role was examined through the third function(Prophetic function, Priestly function, Kingly function) of Jesus Christ's Ministry.
This study explored for a teacher calling's a theological conception, meaning, types, and stages and researched for a identity of Church teacher for a calling. This paper researched a new role of Church teacher; 1)Translator 2)Eepert 3)Artist 4)Communicator, 5)Healer 6)Encourager 7)Raiser
This paper was limited the lack of a primary document for calling. Following are the major findings of this paper. First, The calling was given not only crucial calls but also routine calls. Second, The calling are third dimension; 1)a relational dimension 2) church service dimension 3) social dimension.
This paper suggests two researches which are calling of Life, theology of the call.

목차

Ⅰ. 여는 말

Ⅱ. 교회교사직의 이론적 배경

Ⅲ. 교회교사직의 소명과 사명

Ⅳ. 맺는 말

참고문헌

Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-235-015443945