메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국해양공학회 한국해양공학회지 한국해양공학회지 제12권 제4호
발행연도
1998.11
수록면
8 - 15 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The application of the reliability analysis is investigated as a probabilistic approach for the rational ship structural design and for the development of a design format for ship longitudinal strength.
The investigation into the probabilistic characteristics of design variables and the studies on the ultimate strength of ship’s hull girder are accomplished. Reliability analyses are carried out for 34 ships of tankers and bulk Carriers built in domestic shipyard considering some typical failure modes such as tensile yielding, ultimate strength of stiffened panel and ultimate strength of hull girder.
The safety assessment of each ship and the derivation of target reliability index are performed. Reliability indices with respect to ship type and ship size are discussed. As results, some deviation of reliability indices among ships was observed for all failure modes.
To provide more uniform levels of safety, a new strength criteria using partial safety factors is derived. Finally, a design format using partial safety factors has been proposed and this new design format gives consistent reliability indices which are close to the target value.

목차

Abstract
1. 서론
2. 설계변수의 통계적 특성
3. 선체의 최종강도
4. 실선에 대한 신뢰성 해석
5. 신뢰성 해석을 기초로 한 설계식 제정
6. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-559-015523354