메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Hazardous air pollutants(HAPs) are emitted from motor vehicles are known or suspected to have serious health effect. However, we don't have any regulation or standard related to HAPs from mobile source so far. Now HAPs control strategies are highly needed and must to be conducted research and analysis on mobile source.
This study focus on the investigation of the characteristics of exhaust emission and estimate the HAPs emission factors in light duty diesel and LPG vehicle.
Sampling and analytical methods to be settled in 2004 were used. EPA TO-14 method(Toxic Organic), TO-11A method, CARB SOP 028 method(California Air Resource Board Standard Operating Procedure) and Korean air pollution measurement methods were chosen for VOCs, Aldehydes, PAHs and metals respectively.
These results will provide some information on the characteristics of HAPs from mobile source and be used for proper decision making of HAPs management like establishment of environmental quality standards in Korea.

목차

Abstract
1. 서론
2. 연구내용 및 방법
3. 연구결과 및 고찰
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-017191124