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논문 기본 정보

자료유형
학술저널
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저널정보
한국철도학회 한국철도학회 논문집 한국철도학회 논문집 제8권 제3호
발행연도
2005.6
수록면
276 - 285 (10page)

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This study discussed the effect on rail's axial force due to thermal and seismic loads according to supporting conditions of railway bridges; the considered supporting conditions are 1)simply supported, 2)roller at both ends, and 3)roller with horizontal spring at both ends. Closed form solutions are used to calculate the axial forces on rails. The roller at both ends of a bridge span decreases the compressive axial force on rail due to thermal load compared with the simply supported condition. However, the lateral springs at roller are not helpful to decrease the rail's compressive axial force.

목차

Abstract
1. 서론
2. EQS 면진받침의 구성 및 특징
3. 교량 및 구성품의 특성
4. 레일축력의 온도해석
5. 레일축력의 온도해석 결과 및 분석
6. 지진하중에 의한 교량/레일 상호작용 해석
7. 결론
참고문헌

참고문헌 (7)

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