메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘 추계 학술대회 논문집 한국자동차공학회 2006년 추계학술대회 논문집 Volume III
발행연도
2006.11
수록면
1,682 - 1,688 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to reduce the vibration of the car, which the driver feels, at the key on/off when one starts or stops the engine. Generally, that is important NVH performance at a car development process, but is developed using the trial and error method by the evaluation team at the last stage. Then, it is difficult to optimize the performance. So, the present study reduce the contraversial points using following results.
1. Overall study was performed to investigate the key on/off characteristics through excitation force, transfer system and response system. Then, the mechanism of the vibration was examined and validated using the experiments and the analyses.
2. The analysis technique was developed to predict the key on/off preformance quantitatively.
3. At the initial stage of the car development process, when the large design change is possible, the performance can be predicted and the design improvement can be suggested using the present technique.

목차

Abstract
1. 서론
2. 시동 진동 동역학
3. 실험 검증
4. 해석
5. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-017552241