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한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘 추계 학술대회 논문집 한국자동차공학회 2004년 춘계학술대회 논문집 Volume Ⅲ
발행연도
2004.6
수록면
1,200 - 1,205 (6page)

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Bellows is an important part to reduce a vehicle vibration due to exhaust system. The durability performance of bellows is dominated by many factors such as material property, shape of corrugation, total length of bellows, and length and height of pitch. In this paper, it is noted that the durability problem of bellows may be improved not only by the durability performance of itself, but also by considering the dynamic behavior of total exhaust system. The dynamic behavior of bellows due to road excitation is analyzed and a simplified methodology is introduced to improve the durability performance of bellows.

목차

Abstract
1. 서론
2. 벨로우즈 및 배기 시스템의 특성
3. 이상화된 해석 모델
4. 준정적 해석 및 Modal 해석
5. 노면 가진과 배기계의 동적 거동
6. 결론
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