메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한건축학회 대한건축학회 논문집 - 계획계 大韓建築學會論文集 計劃系 第23卷 第6號
발행연도
2007.6
수록면
89 - 96 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
With the opening of the Korean Architectural Design Market, the curriculum in universities is changing to fit the regulations of KAAB(Korean Architectural Accrediting Board). However, college curriculum is not particularly concerned about these changes. To this end, it is the purpose of this paper to examine the educational direction of architectural design curriculum in college.
The result of this study can be summarized as follows: First, an advanced course started in 1998 but was not successful because many college graduates want to get a bachelor’s degree. They preferred an institution for continuing education or "edubank". Second, there is no academic credit bank system for the architectural design department, therefore many college graduates who majored in design have to enter into the architectural engineering stream. Third, to analyze the problems of college curriculum, UNESCO-UIA, NAAB, and RIBA standards for accreditation are used and KAAB standards are prepared for 6 colleges curriculum. Lastly, ideas gleaned from surveys conducted on various students, graduates, and currently practicing architects with regards to education and the management direction in Architectural Design for an advanced course will be presented.

목차

Abstract
1. 서론
2. 전공심화과정의 일반적인 고찰
3. 국제적인 건축교육내용 분석 및 방향제시
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-540-016770390