메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국인터넷전자상거래학회 인터넷전자상거래연구 인터넷전자상거래연구 제6권 제3호
발행연도
2006.12
수록면
185 - 206 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (9)

초록· 키워드

오류제보하기
Rapidly increasing internet adoption in China has helped push the worldwide online population. In China, B2C E-commerce is divided into three categories in China: online direct sale, online retail, and online booking services. Online retail remains the major form of B2C business, and online booking services and online direct sale also maintained rapid growth. The B2C market will be more competitive with vigorous development of E-Commerce in China. The B2B sectors has seen a higher transaction volume and more stable growth than the B2C sector. The Regional B2B platform and vertical B2B platform will make further development in the China's market. Those comprehensive B2B platforms need to be enhance the value-added services to face the impact brought by new B2B Platform. China's C2C market witnessed rapid growth in 2005, the market growth may slow down in 2006 and 2007, due to heavy market competition, challenges to the business model and slow corporate user growth.
The purpose of this paper is contribute to development E-commerce in China by finding the solutions of the bottlenecks in Types of E-commerce in China.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 중국 전자상거래 현황분석
Ⅲ. 중국 전자상거래의 문제점
Ⅳ. 중국 전자상거래의 문제점에 대한 해결방안
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (35)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-326-017021934