메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제49권 제4호
발행연도
2007.11
수록면
183 - 200 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Genny Lim's play Bitter Cane deals with the life of early Chinese immigrant cane cutters working at a Kahuku sugarcane plantation in Hawaii in 1882. Full of racial and sexual oppression, this play shows that Chinese immigrant workers are entrapped in Kahuku plantation by the ensnaring fatal traps of prostitution and opium. Due to racism against them, there was a severe imbalance between Chinese men and women in Hawaii. Men pay enormous amounts of money to satisfy their oppressed sexuality, and this causes them to be trapped in the plantation, and finally to lose their self identities.
With all these pessimistic images of captivity and oppression, however, this play still gives the audience the strong impressions of optimistic reconciliation, rebirth, and returning home, which means the restoration of the self identity. Lau Hing and Wing, the two main characters, recover their lost father-son relationship, and Lau Hing's bones return back home through his son, Wing. Li-Tai also reunites with Lau Hing through symbolic marriage with him at the time of her physical death. Therefore, with all the oppressive shackles of reality, Bitter Cane can be seen as a play of restoring subjectivity and overcoming the oppressions that the Chinese immigrant workers have to face in Kahuku plantation.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (7)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-840-016103916