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한국자동차공학회 한국자동차공학회논문집 한국자동차공학회논문집 제16권 제2호
발행연도
2008.3
수록면
114 - 119 (6page)

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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The modern automotive industry develops innovative vehicle designs to meet increasing stability of car and performance demands of their customers. The improvement of frame rigidity by the structural foam is thought to be an effective means to improve the performance because of high applicability and minimum weight. The object of this paper is to examine the use of structural foam in a hat section as an optimum reinforcing means, to compare the reinforcing performance of structural foam versus a plastic reinforcement. The result of this paper indicated that reinforcing efficiencies are achieved by structural foam and plastic reinforcement shape.

목차

Abstract
1. 서론
2. 3점 굽힘 해석 모델 및 구조용 폼모델링 방법
3. 구조용 폼을 적용하지 않는 부재와 구조용 폼을 적용한 부재의 좌굴 특성 분석
4. 구조용 폼의 형상의 따른 좌굴 특성 분석
5. 플라스틱 보강재의 형상에 따른 좌굴특성 분석
6. 구조용 폼과 플라스틱 보강재를 접목한 모자단면의 좌굴 특성 분석
7. 결론
References

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