메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제27집
발행연도
2004.2
수록면
255 - 278 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This work examines whether Korean EFL students rely on their L1 (in this case Korean) when attempting to comprehend an idiom in English and whether the student’s level of English proficiency has any effect on the L1 use and other comprehension strategies. A list of twenty eight idioms was drawn up. Fourteen idioms had an exact match in Korean, while fourteen were totally different. The subject were 36 university students; 18 advanced-level students and 18 low-level students. Using multiple choice test on comprehension of English idioms and questionnaire on strategies, the following conclusions were reached; When the idioms were identical, the subjects used their L1 to successfully comprehend the idiom, and especially low-level subjects showed heavy reliance on their L1 when comprehending idioms. In case of advanced-level students, the result did not show any difference depending on type of idioms, because advanced-level students used a variety of L2 strategies instead of their L1 knowledge when comprehending different idioms. In Conclusion, this study provides some empirical evidence about the role of transfer in L2 idiom comprehension, and suggests some guidelines for English idiom instruction.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 본론
Ⅲ. 본 실험
Ⅳ. 결론
인용문헌
부록 - 사지선다형 시험 및 설문지 조사

참고문헌 (11)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-840-016418365