메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국비서학회 비서·사무경영연구 비서학논총 제11권 제2호
발행연도
2002.12
수록면
177 - 196 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study analyzed the students' perception of the accounting education in junior college secretarial science-related departments. On the basis of the analysis, the improving directions of accounting education for secretary and improved teaching methods were provided.
360 questionnaires were distributed to 6 junior college sophomores, then collected 314 questionnaires. SPSS statistical package was used for statistical analysis. The results of this survey are as followings:
1. Students studied one lecture of accounting for 3 hours per week on the average.
2. 62.8% of students thought that accounting is difficult.
3. 57% of students exercised computerized accounting system in their classes.
4. Almost students thought that accounting is important factor to adopt a profession.
5. Almost students thought that computerized accounting system education will helpful to work secretary's job
Based on this, I suggested new methodology and contents of accounting for secretaries in order for students to enhance interests and understanding on the subject.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 회계교육 개선방안에 관한 문헌연구
Ⅲ. 비서학 전공자의 회계교육에 대한 인식조사
Ⅳ. 비서학 전공자를 위한 회계교육 개선방안
Ⅴ. 결론
참고문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-325-016428552