메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제36집
발행연도
2007.2
수록면
167 - 189 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Knowing that it is possible to improve abilities such as listening, speaking, reading, and writing through English drama, in this study we focused on areas involving creativity and examined how to improve creativity. I am particularly interested in methods to improve the creativity of primary and secondary school students through English drama. I examined the relationship between creativity and English drama, and investigated the guidelines of improving creativity in the areas of playwriting, rehearsal, and stagecraft such as stage scenery, props, costumes, music and sound effects. To do this, I designed baseline criteria for assessment of English drama activities using an “Creative English Drama Checklist.”

목차

Ⅰ. 문제제기
Ⅱ. 영어연극놀이와 창의성
Ⅲ. 창의적인 대본 작성
Ⅳ. 창의적인 영어연극놀이 연습
Ⅴ. 창의적인 무대 꾸미기
Ⅵ. 평가와 마무리
인용문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-840-016444598