메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제19권 제3호
발행연도
2014.8
수록면
227 - 249 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The study aims to introduce the process drama as an alternative method to communicative language teaching in EIL(English as an International Language) context. Process drama is a device to promote the students’ creativity through improvised, non-performance, and process-oriented drama process. It is a drama technique different from theater play in that it is more spontaneous, unpredictable, unrehearsed, and requires problem-solving skills, Throughout the paper, I explained why process drama is a feasible teaching method from the point of changed ELT practice and critical pedagogy. I also explained the different types of process drama and its effects on learning and teaching the second language and promoting the learners’creativity. The exemplar cases of process drama were presented with a lesson plan. The possibility of applying the process drama in various situations were also suggested.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (40)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-740-000700718